pop2

King Crimson - Epitaph (Live In Toronto 2015)

리베야 2024. 4. 16. 12:44

 

킹 크림슨(King Crimson)1968년 런던에서 결성된 프로그레시비 락 밴드

 

 

The wall on which the prophets wrote
Is cracking at the seams
Upon the instruments of death
The sunlight brightly gleams
When every man is torn apart
With nightmares and with dreams,
Will no one lay the laurel wreath
When silence drowns the screams
예언이 적혀있는 그 벽은
경계에 금이 가고 있어
죽음의 악기들 위를
태양은 밝게 비추고 있지
모든 사람들이 악몽과 꿈속에
갈기갈기 찢겨질 때
비명들 사이로 침묵이 내려앉을 땐
그 누구도 월계관을 쓸 수 없겠지

Confusion will be my epitaph
As I crawl a cracked and broken path
If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying,
Yes I fear tomorrow I'll be crying
Yes I fear tomorrow I'll be crying
혼란은 내 비문이 될거야
내가 갈라지고 부서진 길을 기어갈 때
만약 모든 일이 잘 풀린다면 우리는 등을 맞대어 앉고
웃을 수 있겠지
하지만 난 내일의 내가 울게 될까 두려워
그래 내일의 내가 울게 될까 두려워
그래 내일의 내가 울게 될까 두려워

Between the iron gates of fate,
The seeds of time were sown,
And watered by the deeds of those
Who know and who are known;
Knowledge is a deadly friend
If no one sets the rules
The fate of all mankind I see
Is in the hands of fools
운명의 철문들 사이로,
시간의 씨앗은 뿌려지고,
알고 있고, 알려진 자들의
행동에 의해 씨앗은 물들지
지식은 치명적인 친구야
아무도 규칙을 정하지 않는다면 말이야
내가 본 모든 사람들의 운명은
바보의 손에 달려있어

The wall on which the prophets wrote
Is cracking at the seams
Upon the instruments of death
The sunlight brightly gleams
When every man is torn apart
With nightmares and with dreams,
Will no one lay the laurel wreath
When silence drowns the screams
예언이 적혀있는 그 벽은
경계에 금이 가고 있어
죽음의 악기들 위를
태양이 밝게 비추고 있지
모든 사람이 악몽과 꿈속에서
갈기갈기 찢겨질 때
침묵이 비명 사이로 내려앉을 땐
그 누구도 월계관을 쓸 수 없겠지

Confusion will be my epitaph
As I crawl a cracked and broken path
If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I"ll be crying,
Yes I fear tomorrow I"ll be crying
Yes I fear tomorrow I"ll be crying

Crying Crying

Yes I fear tomorrow I"ll be crying
Yes I fear tomorrow I"ll be crying
Yes I fear tomorrow I"ll be crying
Yes I fear tomorrow I"ll be crying
혼란은 내 비문이 될거야
내가 갈라지고 부서진 길을 기어갈 때

만약 모든 일이 잘 풀린다면 우린 등을 맞대어 앉고
웃을 수 있겠지
하지만 난 내일의 내가 울게 될까 두려워

그래 내일 내가 울게 될까 두려워
그래 내일 내가 울게 될까 두려워

울게 될까 울게 될까

그래 내일 내가 울게 될까 두려워
그래 내일 내가 울게 될까 두려워
그래 내일 내가 울게 될까 두려워
그래 내일 내가 울게 될까 두려워